Re: Encrypt w W2K

Autor: Sewer <sevho_at_wytnijto.gazeta.pl>
Data: Sat 25 Jun 2005 - 13:00:02 MET DST

"Sewer" <sevho@wytnijto.gazeta.pl> wrote in message
news:d9jb9p$7i4$1@inews.gazeta.pl...

> innego

> To wiem, ale jeśli ktoś ma dostęp do kompa to wydaje mi się, że dość łatwo
> ustali hasło do systemu i odpali kompa i wszystkie "zaszyfrowane" pliki ma
> dostępne...
>
> poza tym jest taka funkcja recovery policy (!) na wypadek ...zagubienie
> kluczy i do tego wystarczy tylkio hasło do systemu

jak widać moc kluczy ASA sprowadza się do trudności z ustaleniem hasła do
systemu... (a to abw pewnie potrafi:)

trzeba by więc wiedzieć o sposobie zaszyfrowania hasła do systemu

> a z tym to sie zgodzę (NA WYPADEK awarii systemu), pytanie: gdzie są
klucze
> w2k przechowywane? (ciekawe czy można je z innego kompa zobaczyć :), bo
> jeśli nie, to są zaszyfrowane same sobą:)

to jest ciekawostka, bo oczywiście można jest zaszyfrować klucz prywatny
kluczem publicznym (jak każdy inny plik). tylko do odszyfrowania zawsze jest
potrzebny klucz prywatny. Czyli ten klucz gdzieś w systemie w2k jest!. A to
znaczy że dane są o tyle bezpieczne o ile komp jest w rękach właściciela.
Zeby było inaczej należałoby wyprowadszić klucz prywatny na cd lub floppa.
Ale czy w2k daje taka możliwość?, zwłaszcza, że ma taką "interesujaca
funkcje recovery policy !

PZDR Sewer