Re: Licencja na XP

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sat 25 Jun 2005 - 09:45:34 MET DST

Proximus log:
> Będzie to ciężkie nawet dla prawników.
? :-)
W umowie licencyjnej użytkownika oprogramowania (dot. Windows XP Prof SP1...
EULAID:XPSP1_RM.1_PRO_OEM_PL) stoi np.:
" ...Niniejsza Umowa Licencyjna jest ważna i przyznaje prawa Licencjobiorcy
JEDYNIE wtedy, gdy OPROGRAMOWANIE jest oryginalne i dołączono do niego
oryginalny Certyfikat Autentyczności OPROGRAMOWANIA. Dodatkowe informacje
dotyczące sprawdzania autentyczności oprogramowania można uzyskać na stronie
http://www.microsoft.com/piracy/howtotell. ..."
Zatem kto ostatecznie będzie musiał udowadniać/bronić oryginalności, jeżeli
(hipotetycznie/teoretycznie rozpatrując) doszłoby do nieprzyjemnej sytuacji
ewent. zakwestionowania i wniesienia dowodu przez BSA/policja, że
kontrolowane oprogramowanie/COA są nieoryginalne? IMHO jest to
niewielkie/maluczkie ryzyko, ale ryzyko, które <Koniu> musi wziąźć na
siebie!
"...Licencjobiorca może przekazać na stałe wszystkie swoje prawa udzielone
na mocy niniejszej Umowy Licencyjnej jedynie w wyniku sprzedaży lub
przekazania KOMPUTERA, pod warunkiem, że nie zachowa żadnych kopii, jeśli
przekaże OPROGRAMOWANIE (w tym wszystkie części składowe, nośniki i
wszystkie uaktualnienia, niniejszą Umowę Licencyjną i Certyfikat
Autentyczności), a odbiorca zgodzi się przestrzegać postanowień niniejszej
Umowy Licencyjnej. ..."
Z powyższego wynika, że pierwotny licencjobiorca "może jw.", ale IMO należy
zwrócić uwagę na tekst zawarty w (....), ponieważ nakłada to na kolejnego
licencjobiorcę w/w wymagania prawne wynikające z odpowiednich przepisów
prawa lokalnego czyli jednak siakiś (papierowy) dowód sprzedaży/kupna lub
przekazania przydałby się.

Kto mi skasował Licencję...?!