Re: Backup za free poprzez LAN

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 12 Jun 2005 - 20:36:55 MET DST

On Sun, 12 Jun 2005 20:21:56 +0200, Tomasz Chmielewski wrote:

> tak zeby zakonczyc dyskusje, zbaczajaca lekko z tematu grupy i
> oryginalnego posta (albo powinno sie ja przerzucic na pcoa), opowiem
> maly opis backupu doskonalego, genialnego w swojej prostocie.
>
> poznalem go, gdy czytalem, googlalem itd. jak dobrze wykonac backup
> serwerow pracujacych pod Windows (chociaz ta metoda nada sie bezblednie
> do wszelkich systemow), ale nigdy nie mialem okazji sprawdzic jej w
> praktyce.
>

> aby miec backup doskonaly bez bawienia sie w skryptologie albo narzedzia
> i programy, wystarczy postawic system na RAID1, co jakis czas wyjmowac
> [...]

Systemy RAID powinny mieć możliwość hotswapu a w przypadku serwerów i
dysków SCSI RAID1 i hotswap to podstawa :)
RAID1 nie implikuje hotswapu tak samo hotswap nie musi być stosowany tylko
przy RAID1 :)
Ale nie jestem pewien czy ten "genialny" pomysł byłby skuteczny w 100%
przypadków ... synchronizacja dysków jest jakimś rozwiązaniem ... ale chyba
nie do końca dobrym - a co z plikami, które są otwarte w momencie "wymiany"
dysków?

--
Pozdrawiam
Piotrek