Re: Program DOS - nie widzi zmiennej SET - ROZWIĄZANIE

Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] <wsma_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 30 May 2005 - 19:18:22 MET DST

Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):
> Witam
> Mam problem - Windows XP Prof. PL (bez SP) Jest sobie program pod DOS-a
> napisany pod Clipperem i wymaga zmiennej środowiskowej CLIPPER.
> Przeniosłem go całym katalogiem z innego kompa (w poprzednim kompie
> tak się dało i wszystko było OK) i teraz klapa :-( . Program nie widzi
> zmiennej środowiskowej ani ustawianej w rejestrze, ani poleceniem SET.
> Oczywiśie zmienna jest ustawiana i po wywołaniu SET jest normalnie
> widoczna.
Moje niedopatrzenie!!!!
Zmienna ustawiana globalnie dla całego XP - widoczna w otoczeniu
interpretatora cmd.exe jest zamieniana na zmienną o tej samej nazwie z
pliku autoexec.nt - jako taka widoczna przez interpreter command.com.
A plik .bat jest interpretowany domyślnie przez cmd.exe i dlatego
polecenie SET clipper wypisywało mi prawidłową wartość. Sam program
użytkowy odwołuje się jednak do otoczenia command.com - i stąd "po
cichu" pobierał błędną wartość.
Dzięki wszystkim za chęć pomocy

--
Wojciech Smagowicz