Skaczący dźwięk i video

Autor: Andrzej Kaczmarek <andrzejk_at_gmail.com>
Data: Mon 23 May 2005 - 23:53:01 MET DST

Witam!

Ostatnio nękają mnie 2 problemy, raczej niezwiązane ze sobą, ale kto
wie... A mianowicie:

1. Czasami gdy coś piszę i jednocześnie słucham muzyki stukanie w
klawiaturę powoduje 'przycinanie' się dźwięku. Występuje to w sposób
losowy, a przynajmniej nie zauważyłem prawidłowości w tym - raz jest,
raz nie ma. Nie jest to problem playera konkretnego bądź urządzenia
wyjściowego (waveout/directsound) - jak tnie, to na wszystkim.

2. Podobne skakanie, tyle że w przypadku video, mam podczas oglądania
filmu korzystając z dekodera ze sprzętowym wspomaganiem - szczególnie
widoczne i denerwujące podczas oglądania czegoś z karty DVB korzystając
z filtrów ATI. Dźwięk w tym przypadku jest płynny, a obraz rytmicznie
szarpie. Po przełączeniu na dekoder programowy wszystko jest płynne,
tyle że oczywiście obraz jest gorszej jakości i użycie procesora
znacznie wzrasta. Co ciekawe wystarczy przeinstalować drivery od karty
graficznej i przez kilka/kilkanaście dni jest z tym spokój - no ale to
średnie rozwiązanie na dłuższą metę ;]

I nie mam kompletnie pomysłu co z tym zrobić (nie jestem fanem rozwiązań
'nie działa? przeinstaluj windows'). Pierwsze skojarzenie -
współdzielone przerwania. I owszem, są: AC97 + sieć + USB na jednym
przerwaniu, cała reszta ma własne. Tyle że tego raczej nie rozłączę, bo
wszystko jest 'onboard' i niespecjalnie da się to poprzekładać między
slotami ;]

Jeżeli miałbym z czymś powiązać moment wystąpienia w/w problemów to
zmiana płyty głównej, przy czym starałem się dobrać płytę możliwie
podobną do poprzedniej, żeby zaoszczędzić sobie problemów: Epox 8RDA ->
Epox 8RDA3I. Ale trudno mi stwierdzić, czy to wina płyty, czy Windows
źle zniósł taką podmianę, czy coś innego - na starej płycie *raczej*
tych problemów nie miałem, a na nowej nie wystąpiły one od razu.

Może jakieś pomysły ktoś podsunie? Niestety guglanie nie przynosi
żadnych konkretów :/

--
pozdrawiam,
Andrzej