Wadliwe DNSy czy blokada MACa?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Sun 22 May 2005 - 22:05:43 MET DST

Witam
Mam wyprowadzony jeden kabel sieciowy, do ktorego zwykle jest podlaczony stacjonarny PC.Na nim stoi WinXP HE. W ustawieniach TCP mam
na sztywno wpisane IP i DNSy oraz brame.I tu jest wszystko ok. Problem mam z podlaczeniem laptopa, ktorego czasem przynosze z pracy.
Laptop ma tez WinXP HE i takie same ustawienia sieci (oczywiscie z innym IP) jak ten PC, ale oprocz tego ma skonfigurowana siec
bezprzewodowa i polaczenie dial-up.
Do tej pory podlaczenie laptopa pod skretke od PC nie sprawialo problemow. Prawidlowo wykrywal lacze stale i net dzialal.
Pare dni temu gdy znow przynioslem go i podlaczylem nie chce mi sie laczyc z internetem, a zamiast tego probuje laczyc sie z
dial-up. Zadne zmiany w ustawieniach sieciowych w WinXP nie byly robione. W dial-up ustawiam "nigdy nie wybieraj polaczenia", ale
net dalej nie dziala.
Gdy zamiast adresu www w przegladarce wpisze IP strony (np. Onetu) to wczytuje mi strone glowna ale nie uruchamia juz jej
odnosnikow. Probowalem tez na nowo ustawiac polaczenie sieciowe - bez rezultatu. Czy przyczyna moze byc wymazanie ustawien dla MACa
laptopa w routerze? Czy to po stronie laptopa jest problem? Niestety nie mam dostepu do konfiguracji routera. Ale Internet na moim
stacjonarnym PC na tych samych ustawieniach IP, DNS i bramy dziala normalnie.
W czym moze byc problem?
Pozdr.
Paweł