Re: Dyski nie chca spac

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 08:04:50 MET DST

On Sat, 14 May 2005 20:35:00 +0200, pifpaf wrote:

> Użytkownik "Tomasz Polus" <tomek@polvision.com.pl> napisał w wiadomości

> Dobra, dobra juz wyjasniam dlaczego nie chce, aby sie krecily. Otoz dysk
> wyje, a niestety przebywam w tym pomieszczeniu przez wiekszosc czasu...
> Komputer mam wyciszony maksymalnie (chodz jak Amiga) i dysk jest
> najglosniejszym elementem. Zakup cichego dysku - to rozwiazanie na razie
> odpada.

A może warto zainwestować w wyciszenie obudowy? Są specjalne maty
wygłuszające obudowę (z korka i tworzyw sztucznych).
A jeśli chodzi o zakup nowego dysku (cichszego) - jeśli nadal upierasz się
przy włączaniu i wyłączaniu dysku (przy rozruchu będziesz mial jeszcze
większe "wycie") to przygotuj się na wydatek na nowy dysk w krótkim czasie.
Dyskom przeznaczonym do komputerów stacjonarnych raczej nie służy częste
włączanie i wyłączanie. Po pewnym czasie dysk może nie wystartować i
problem sam się rozwiąże - pójdziesz do sklepu po nowy dysk, a jeśli nie
miałeś backupu będziesz płakał rzewnymi łzami za danymi, które straciłeś.
Moim zdaniem gra niewarta świeczki - wycisz obudowę i masz temat z głowy.

Poza tym (jak czytałem w innych postach) to raczej średni pomysł by na
routerze oglądać filmy/testować programy itp. Router ma być jedną z Twoich
linii obrony przed intruzami z sieci a Ty sam im pomagasz "testując
programy sieciowe". Doczekasz dnia kiedy "przetestujesz" trojana i ...
resztę sobie sam dopowiedz.

> Rzeczywiscie system cos tam zawsze zosbie bedzie zapisywal i tym samym po
> pewnym czesie dyk sie wlaczy. Kiedy? Pewnie wtedy gdy bufor zapisu zostanie
> wypelniony.

Dysk się włącza gdy otrzymuje od systemu odpowiedni sygnał - jak działa
wybudzanie dysku z trybu "sleep" odpowie Ci wujek Google.pl

> Co wiec zrobic?
> Czy mozna jakos zwiekszyc rozmiar buforu zapisu ?
> Jak ograniczyc zapisy do logow (jesli to o logi chodzi) ?

Jeśli chcesz ograniczyć zapisy do logów (co na routerze jest średniawym
pomysłem) może np całkowicie je wyłączyć.

--
Pozdrawiam
Piotrek