Re: WinXP prof. SP2 PROBLEM

Autor: Tomasz Polus <tomek_at_polvision.com.pl>
Data: Sat 14 May 2005 - 17:15:30 MET DST

Użytkownik "No!" <no_spamWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości
news:024b.000009ab.4284f623@newsgate.onet.pl...
> [...]
> znalazl i pousuwal. Ale, zauwazylem ze sluchajac muzyki (partycja G) z
> tego
> dysku (*.ape *.mpc *.mp3 *.ogg) sluchac trzaski niewiadomego
> pochodzenia:( .W
> Norton System Works 2005 jeden z jej komponentow nie wykryl zadnych bledow
> zapis/odczyt. Po skopiowaniu probki muzyki na inny dysk trzaski znikają.
> Teraz
> chce przetestowac dysk narzedziem Seaget'a i chcialem sie upewnic w tym
> czy ten
> proces niepogubi mi danych z dysku. Bo nie mam mozliwosci przekopiowania
[...]
A ponizej to cytat z rozmowy na priv
> podejrzanym dyskiem.
> System popatrz
> Witaj !
>
> Zrobilem ta operacje, ale nowych bledow nie bylo. Dysk dalej nie
> dziala calkowicie poprawnie. Ale, przy kopiowaniu plikow nie
> wystapily zadne bledy. Sluchanie muzyki jest koszmerem, same
> trzeski i strzelania. W zalaczniku wysylam bledy ktore znalazlem w
> tych logach. To narzedzie do dyskow tez nie znalazlo bledow na
> dysku :( virusow tez nie ma )Z gory dzieki za pomoc.

To mi ewidentnie wyglada na jakies problemy z systemem I/O to znaczy z
dyskiem,
kontrolerem dyskow, z magistralą. Bledow na tym dysku moze i nie ma,
ale sa jakies klopoty z odczytem danych z niego.

W logach systemowych jest pelno bledow typu disk (i to czerwonych a nie
zoltych)
co tym bardziej potwierdza moje podejrzenia, ze Twoj system I/O ma klopoty.
Nie sadze aby to byla wina samego dysku (np. zlych sektorow) czy partycji na
nim,
bo takie bledy objawiaja sie w ogole *brakiem* odczytu z dysku. A Ty odczyt
masz
tylko albo opozniony albo bledny.

Wobec tego:
1) Zajrzyj glebiej do tych logow, tak zeby bylo widac ich poszczegolne
komunikaty.
I przekopiuj tutaj. Widze tez ze jakas usluga Ci nie wystartowala (czerwony
Service Control Manager - tez przekopiuj tutaj bo to moze byc cos z
dyskami).
2) Napisz jak masz podlaczony ten dysk do komputera (do plyty czy do
kontrolera
na karcie PCI?). Byc moze pracuje on w takiej konfiguracji sprzetowej
(Master/Slave/UDMA), w ktorej pracowac nie moze.
3) Sprawdz czy ten dysk tak samo zachowuje sie w innym komputerze.

--
Tomasz Polus