Re: XP na inna partycje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 05 May 2005 - 20:50:55 MET DST

Użytkownik "Bart" <bart_ziom@op.pl> napisał w wiadomości
news:Tysee.10956$_9.3776@news.chello.at...
> Witam
>
> Podejrzewam ze pojawiało sie to juz na grupie, ale zapytam.
> Chciałbym przenieść system XP z C: na D: (jeden dysk). Aktualnie
> na D: siedzi sobie XP x64 co oczywiscie nie jest problemem ale
> problemem jest to że musze zainstalowac 98 a tego da sie tylko na
> C (tak słyszałem) wiec dało by sie wykopac XP na partycje obok
> bez reinstalacji??

Nie ma w sumie potrzeby go przenosić (pomijając masę problemów z tym
związanych). Nie ma potrzeby, gdyż Windows 9x zawsze będzie uważał za
C partycję, z której startuje, czyli tę na której będą jego pliki
startowe. Jeśli więc zainstalowałeś to XP na partycji NTFS, to załóż
po prostu za nią kolejną partycję podstawową FAT32, ustaw ją jako
aktywną i postaw na niej to 98 uruchamiając instalatora z katalogu
instalacyjnego (nie z roota płytki instalacyjnej) poleceniem setup.exe
/ir. Na koniec możesz dopisać sobie nowy system do dotychczasowego
menu ntloadera korzystając z porad zawartych np. w tym artykule:
http://www.enter.pl/archiwum/tekst.asp?p=/ent2000.11/klub_bootem.htm .

Na wszelki wypadek zapoznaj się wcześniej z konsekwencjami ew.
nadpisania podpisu dysku przez instalatora 9x (link niżej). Pamiętaj
też, że 9x nie obsługuje dysków większych niż 137 GB.

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/