Re: Drukarka w LAN - problem XP-->98

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Wed 04 May 2005 - 20:39:44 MET DST

latet napisał(a):

> Drukarka HP DeskJet 6540 podłaczona jest do kompa z WinXP
> i udostępniona dla wszystkich.
>
> Widoczna jest jednak tylko z innych komputerów z WinXP,
> natomiast nie jest widoczna dla komputerów z Win98.

Jaka jest nazwa udostępnienia ? Skróć do max 8 znaków bez spacji i
znaków specjalnych, polskich diakrytycznych.

> Natomiast podczas instalacji pod Win98 -
> przeglądanie otoczenia sieciowego nie wykazuje obecnosci
> tej drukarki.
Czy nie widzi też innych zasobów udostępnianych przez ten komputer ?
Jeśli nie sprawdzałeś to udostępnij jakiś folder i sprawdź czy jest on
widoczny z poziomu przeglądania sieci na kompie z W98.

> Mogę natomiast wpisac ręcznie jej ścieżkę i nazwę
> i tu następuje najdziwniejsze: bo w pewnym sensie system
> ją wykrywa - tzn. jesli wpisze nazwę z literówką, to krzyczy,
> że takiej drukarki nie znalazł (i trudno się mu dziwić),
> ale jesli wpisze poprawnie, to niby ją znajduje i normalnie
> pozwala na zainstalowanie sterownika.

> I niby wszystko jest OK,
> ale jednak przy próbie drukowanie otrzymuję komunikat,
> że drukarka o tej nazwie sieciowa nie jest dostepna.
Oczywiście w ustawieniach drukarki masz odpowiednio wpisany port ? tj.
\\Komputer\nud ? Gdzie nud = nazwa udostępnienia drukarki zgodnie z
zasadami powyższymi ?

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!