Re: Siec LAN

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 10:11:11 MET DST

On Tue, 26 Apr 2005 09:11:50 +0400, HelpDesk Admin wrote:

> Witam wszystkich,
>
> Administruję firmową siecią LAN. Sieć ta nie jest podłączona do internetu.
> Moje pytanie jest następujące. Czy ktoś zna narzędzie którym można wykonać
> skanowanie sieci w poszukiwaniu plików muzycznych, filmowych lub innych o
> dowolnym rozszerzeniu.
>
> Celem skanowania jest znalezienie i usunięcie plików. Jest to nowa polityka
> szefa firmy.

Do takich celów polecam Veritas CommandCentral Storage. Co prawda na razie
testowany był na serwerach ale obsługuje dużo różnych typów plików i co
najważniejsze skanuje nie po nazwie a po zawartości. Ma też rozbudowany
moduł raportowania i statystyki.
http://www.veritas.com/Products/www?c=product&refId=19

> Obecnie używam Dame Ware oraz Languard. Ale praca jest bardzo pracochłonna
> ponieważ muszę łączyć sie z każdym komputerem osobno i ręcznie przeszukiwać
> katalogi.
> Tym bardziej że sieć liczy ponad 1000 komputerów. Server stoi na Win 2003
> Server Enterprise. Klienci pracują na Win XP pro.

A co do skanowania komputerów to nie jest złym pomysłem zrobienie kilku
skryptów i "macanie" komputerów z osobna każdego np w nocy kiedy ludzie nie
pracują. Dobrze napisany skrypt załatwi skan komputera w 10-15 minut.

--
Pozdrawiam
Piotrek