Re: Tape loader w W2k

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 18:41:35 MET DST

On Mon, 18 Apr 2005 17:42:27 +0200, lendo wrote:

> Witam,
> Mam pytanie odnosnie sposobu instalacji biblioteki Overland Ultrium-2
> w W2k.
> Po podlaczeniu tej biblioteki do CPQ Proliant350 (G3) w Device Managerze
> jest wykrzyknik i HP Ultrium-2.
> W ComputerManagment nie ma go w ogole
> Podobno nalezy doprowadzic do do tego aby byl widoczny w zakladce storage
> ale jakie drivery zastosowac - czy moga to byc z HP
> ( programik HP StorageWorks Library and TapeTool identyfikuje biblioteke
> jako HP Ultrium-2 SCSI ale wypisuje tez ze nieznany HBA ? - a tochyba cos z
> [...]

Odinstaluj wszelkiego rodzaju software, zaktualizuj sterownik do tej
biblioteki używając dysków instalacyjnych Windows - czyli po ludzku -
wracasz do sytuacji gdzie urządzenie w Computer Management jest widziane
jako Unknown Device.
Potem musisz wybrać jaki program do backupu chcesz używać.
Nie należy używać kilku programów jednocześnie ponieważ każdy vendor
oprogramowania dostarcza swoje sterowniki do urządzeń taśmowych.
Z oprogramowania które wymieniłeś zainstalowałbym Veritas Backup Exec 10,
pod jednym wszakże warunkiem - drivery do loadera pobierzesz ze strony
Veritasa.
W przypadku VBE9 na 100% opcja media changer jest dostępna out of the box i
nie trzeba dokupywać licencji, co do VBE10 to nie sądzę by wiele się
zmieniło. Proponuję zadzwonić do Veritasa i dopytać.

--
Pozdrawiam
Piotrek