SMB przez HTTP???

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 15 Apr 2005 - 15:53:28 MET DST

Zauważyłem dziwną rzecz na jednym XP. Próbuję z niego wejść przez SMB na
drugiego XP. Nie można jednak otwierać dużych plików, mniej więcej powyżej
30 MB. Czasem też małych nie da się otwierać. Wyświetlenie listy plików w
katalogu zawierającym dużo plików zabiera strasznie dużo czasu. Na
komputerze udostępniającym zauważyłem połączenie HTTP nawiązywane przez
pierwszego XP. Okazało się, co potwierdziły logi, że ten ikspek ciągnął
wszystko po HTTP! Na komputerze udostępniającym był udział pub a po HTTP był
udostępniony katalog pub. Udział i katalog pokazują na tą samą zawartość.
Tak więc ścieżki do zasobów były takie same po SMB jak i HTTP. Po
zablokowaniu portu 80 na komputerze udostępniającym, omawiany dziwny ikspek
nie mógł na niego wejść. Nie ma mowy o złym wpisaniu ścieżki. Zresztą
wklikiwałem się też przez otoczenie sieciowe. Zauważyłem, że nie działa
usługa Przeglądarka komputera (Computer browser). Widocznie XP w przypadku
jej niedostępności próbuje dostać się przez HTTP (????). Usługi tej nie da
się włączyć gdyż zaraz się wyłącza. W logach nie ma błędów, są tylko trzy
komunikaty obok siebie: o uruchomieniu, o działaniu i o wyłączeniu. Browser
zależy od usług Server i Workstation jednak one działają.
Mam więc dwa pytania:
1. Czy Windows XP próbuje ściągać pliki po HTTP jeśli nie może po SMB?
2. Jak znaleźć przyczynę niewłączania się usługi Przeglądarka komputera?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/