Re: Win2003 - klaster

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 15 Apr 2005 - 08:12:52 MET DST

On Thu, 14 Apr 2005 21:41:36 +0200, Krzysiek K. wrote:

> Witam
>
> Mam nastepujace zadanie - zainstalować na dwóch komputerach Windows 2003
> Enterprise Edition i uruchomić klaster (dwuwęzłowy).
>
> Oba komputery, połaączone są kabelkiem krosującym w "prywatną" sieć, ze
> statycznymi adresami IP. Serwer powinien też pełnić rolę kontrolera domeny.
>
> Moje pytania są następujące
>
> 1. Czy Na serwerach trzeba instalować dodatkowe usługi (DNS,
> ActiveDirectory, DHCP...)

Jeśli mają być DC to warto zainstalować DNS i AD :)

> 2. Czy DomainController, musi być zainstalowany na każdym z węzłów? Jeśli
> tak, to w jakiej opcji (główny kontroler, kontroler dodatkowy istniejącej
> domeny, kontroler nowej, niezależnej domeny...)

W AD wszystkie kontrolery są równoważne - nie ma primary/secondary

> 3. Czy w przypadku konieczności instalacji serwera DNS, w ustawieniach
> TCP/IP sieci prywatnej jako adres serwera DNS podawać adres drugiego węzła?

Nie ma takiej potrzeby.

> 4. Czy muszę, na potrzeby klastra, dodawać specjalnych "klastrowych"
> użytkowników systemu?

Miło by było gdybyś usługę cluster service uruchamiał z użytkownika
dedykowanego.

> 5. Czy są jeszcze jakieś wymagania albo dodatkowe obostrzenia?
> Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek rady, uwagi i cenne informacje

W środowiskach klastrowych wygodnie mieć też tzw. shared storage - macierz
podpiętą do obu node'ów klastra i udostępnione dyski.
W 2003 da się zainstalować bez macierzy ... ale to już nie jest to samo co
z shared storage :)

--
Pozdrawiam
Piotrek