Re: Ruter na NT SBS - cd routing na NT

Autor: Tadeusz Łopatkiewicz <tadeusz_at_it-faq.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 07:35:01 MET DST

Użytkownik "pwave" <pwave@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d3k148$8ta$1@news.onet.pl...
> [...]
> adres
> sieci B 192.168.0.5, pierwsz karta jest podlaczona do jednego switcha,
druga
> do
> drugiego.
> 5. Serwer NT udostępniał internet przez modem analogowy, teraz ma
> udostępniać
> przez router linuxowy
> 6. Po skonfigurowaniu kart sieciowych na serwerze (przydział adresów ip,
> brak
> domyślnych gateway na obu adresach) ipconfig pokazuje informację tylko o
> jednej karcie sieciowej z adesem 10.0.0.2

Na pewno jednej? Odpal CMD, a następnie ipconfig. I co? Jest tylko jedna
karta sieciowa?
Jeśli tak, to najpierw trzeba poprawnie zainstalować tę niewidoczną kartę,
bo bez tego nie ruszysz z miejsca.

> 7. Na serwerze NT jest MS Proxy 2
> Problem:
> Jak to wszystko razem skonfigurować, aby sieć A miała dostęp do internetu?

Możliwości są dwie:

1. Najprostsza - właczyć na NT routing pomiędzy tymi dwoma kartami
sieciowymi Control Panel -> Network -> Protocols -> TCP/IP Protocol
Properties -> zakładka Routing -> wstawić ptaszka w pole Enable IP
Forwarding. Ale to sposób mało elegancki - i raczej tylko do szybkiego
stwierdzenia, czy sieciowo wszystko działa.

2. Routing między podsiecią A i B powinno zapewniać Proxy. W tym celu odpal
Internet Service Manager -> rozklikaj WinsockProxy -> powyłączaj Autodial i
w ogóle posprzątaj po modemie, który tam pewnie nadal jest skonfigurowany, a
następnie - Skonfiguruj Local Address Table poprzez podanie zakresu adresów
podsieci A w pole Edit.
Jeśli sprzętowo jest wszystko dobrze poinstalowane i sprawne - internet
będzie dostępny na komputerach w podsieci A, o ile w IE właczysz korzystanie
z Proxy.

--
tadeusz@mvp.pl
[MVP]