Re: DHCP Superscope; Win 2003 serv.

Autor: tycztom <tycztom--tegoniema.._at_volt.iem.pw.edu.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 00:17:57 MET DST

->J.E. Tomasz Onyszko<- d3k1o4$803$1@inews.gazeta.pl naszkrobal(a):

> Superscope pozwala na:
> <cytat>
> • Support DHCP clients on locally attached networks that have multiple
> logical subnets on one physical network (sometimes referred to as a
> "multi-net").
> • Support DHCP clients on the far side of bootp relay agents, where
> the network on the far side of the relay agent has multiple logical
> subnets on one physical network.
> </cytat>

Wielkie dzięki za odp.!!!

Powyższe wyczytałem :) /jeszcze o RFC 1542/. Generalnie mam tu sporo
materiałów, ale czegoś do końca nie rozumiem.
Na serwerze DHCP mogę dodać ~dowolną (?) liczbę zakresów. Serwer się
przed tym nie broni i nie sprawdza, czy dodany zakres aby na pewno jest
'reprezentowany' przez któryś z int. sieciowych serwera. Czyli mogę np.
dodać 10 różnych zakresów (różnych podsieci) bez konfiguracji
Superscope'a. I to sobie jest ;)

Co wtedy? Załóżmy, że mam 10 zakresów i tylko jeden pokrywa się z
adresem interfejsu serwera DHCP. Wtedy serwer będzie z defaulta
przydzielał TYLKO z tej jednej puli??? (domyślnej?)

Inna sprawa. Załóżmy, że już złapałem te Superscopy ;)) - konfiguruję 1
Server DHCP z Superscope, który zawiera 4 zakresy z różnych podsieci.
Wszystko w jednym segmencie fizycznym. Mam router z DHCP Relay
(przepuszcza DHCP Disc. itd., routuje te podsieci ze Scope'a). Teraz
pytanie: w jaki sposób przydziela DHCP? Jak leci? Skończy się jeden
Scope, to przydziela drugi? :)) A może sugeruje się "giaddr" albo inną
'flagą' przesyłaną przez klienta?

Z góry dzięki
Pozdrawiam
TeTe