Re: problem ze skanerem

Autor: Tadeusz Lopatkiewicz <tadeusz_at_it-faq.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 09:31:33 MET DST

Uzytkownik "rafek333 na wp" <rafek333@wp.pl> napisal w wiadomosci
news:d3hhjh$ota$3@nemesis.news.tpi.pl...
> jestem raczej zielony w sprawie skanerow, ale znajomy ma problem i
> chcialbym mu pomoc:
>
> ma skaner HP (jakis w miare nowy)
> przestal mu dzialac program do skanowania. wywala jakies bledy ze
> sterownikiem. inny program dziala i skanuje. [znajomy jest uparty i
> chcialby uzywac tego ktory nie dziala, bo mu bardziej pasi :)]
>
> nie znam sie na tym, ale cos mi swita, ze za prace skanera odpowiada
> sterownik twain. czy to mozliwe ze sie cos w tym sterowniku popsulo?
> mozna go jakos jeszcze raz wgrac?
>
> wyglada mi na to, ze dezinstalacja wszystkiego od skanera (stery,
> [...]

Za skanowanie odpowiada TWAIN, z tym ze do standardowego - systemowego,
zwykle oprogramowanie skanera instaluje dodatkowo swój wlasny Twain, lepiej
dopasowany do konkretnego modelu skanera.
W Twojej sytuacji - proponuje sciagnac ze strony WWW producenta najnowsza
wersje oprogramowania dedykowanego do konkretnego skanera. Po
zainstalowaniu - powinno byc dobrze. Jesli nie jest - byc moze winne sa
jakies programy pracujace w tle, moze spyware, moze wirusy.
Dobrze byloby tez zastosowac jakies bardziej zaawansowane oprogramowanie do
sterowania skanowaniem, niz to typowe. Masz Photoshopa? Spróbuj poskanowac
spod niego.

--
tadeusz@mvp.pl
[MVP]