problem z udostepnieniem internetu...

Autor: Mariusz Wlodarczyk <mdw2.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 23:58:18 MET DST

Hi

Mam problem tak stary jak stara jest siec. Niby wiem co i jak a jednak nie
wiem. :) Dlatego postanowilem Wam tu zawrocic glowe majac nadzieje, ze ktos
wpadnie na cos co moze mi pomoze. Jestem wlasciwie pewny, ze problem dotyczy
ustawien w WindowsXP i dlatego pytam na tej liscie.

Wlasnie podlaczyli mi nareszcie sensnowniejszy net (dialog DSL 1Mbit) i
zrobilem mala rewolucje w swojej micro-sieci domowej. W tej chwili jest tak,
ze sa 3 sprzety. Sprzet 1 ma dwie karty sieciowe. Do jednej wchodzi kabel z
tego modemu, ktory dostalem, a z drugiej sieciowki kabel idzie do switcha. No
a ze switcha leca kable do sprzetu 2 i 3. Na sprzecie 1 wpisalem IP, DNSy,
brame i maske podsieci taka jak mi kazali w Dialogu. No i wszystko gra - net
smiga az milo patrzec (zwlaszcza, ze do tej pory mialem tylko 49kbps).
Niestety na sprzecie 2 i 3 nie ma internetu. W "Polaczeniach sieciowych" mam
dwa polaczenia; "NET" i "Polaczenie lokalne". Przy "NET" jest napisane
"Wlaczone, udostepniony". Przy tym drugim "Wlaczone". W lokalnym wpisalem IP
192.168.0.1 (czyli sprzet 1), maske 255.255.255.0, brame 192.168.0.1 i DNSy
takie jak mi podali i taki jak wpisalem tez w polaczeniu "NET". Pingi
odpowiadaja we wszystkie strony, nieby wszystko jest ok, a sieci nie ma i juz.
:( Przez siec lokalna sprzety sie nie widza. Jednak jak na sprzecie 3 odpale
takiego lokalnego FTPa (kiedys tego uzywalem do wymiany plikow) to ze sprzetu
1 moge sie tam dostac i chodzic sobie po dysku.

Ktos moglby mi cos poradzic? Niespecjalnie sie znam na WinXP i pewnie cos
robie ni tak. Bede baaardzo wdzieczny za pomoc. Juz mi sie zupelnie skonczyly
pomysly. Nie wiem co robic, a siec na sprzecie 3 (2 moge sobie odpuscic) musze
miec. Acha - jestem prawie pewny, ze to wina ustawien na sprzecie 1, bo w
sprzecie 3 nic nie zmienialem oprocz bramki. Dawniej siec udostepnial sprzet
nr 2 wiec bramka byla 192.168.0.2, a teraz (ze wzgledow sprzetowych) siec
udsotepnia sprzet 1 wiec wpisalem 192.168.0.1.

Poratuje mnie ktos jakas madra rada? Kazda rada sie przyda. :)

Pozdrowka
Mariusz
mdwWYTNIJ@amiga.pl