Firewall dla sieci lokalnych

Autor: Ruby <kisieqWYTNIJTO_at_o2.pl>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 16:29:05 MET DST

Witam!

Od 2 lat udostepniam swoje polaczenie internetowe w malej sieci lokalnej
(razem 4 kompy). System to Windows XP - od tych ponad 2 lat komp chodzi
prawie bez przerwy (czasami wylaczam na noc;)) - po porazkach z routerem
na poczatku postanowilem ze poswiece swoj komputer na serwer.
Ale do rzeczy - przez te 2 lata nie mialem zadnych powaznych awarii, nie
robilem ani jednej reinstalki, nigdy zaden wirus nie zmusil mnie do
formata czy innych drastycznych czynow, do tej pory system chodzi tak
szybko jak 2 lata temu (nie, nie wydaje mi sie;)).
A firewallem byl caly czas... NIS 2002 ;-) Zapominajac o jego wszystkich
wadach ja musze pochwalic go za stabilnosc i pewnosc dzialania, i przede
wszystkim - ucieszyla mnie latwa integracja z siecia lokalna
(udostepnianie polaczenia komputerom w sieci - NIS sam to wykryl i
skonfigurowal odpowiednio).
Teraz jednak zaczely sie problemy ze sprzetem - dysk mi powoli zaczyna
padać, nie moge ryzykowac utraty danych czy niepewnego dzialania
systemu, wiec po zakupie nowego dysku bede instalowal na nowo XP. Z
nowym firewallem - bo chce sprobowac czegos nowego:)
W zwiazku z tym mam pytanie - jaki firewall bedzie rownie dobrze
spisywal sie w komputerze, ktory udostepnia polaczenie internetowe w
sieci lokalnej i przy tym nie bedzie obciazal mocno systemu? (NIS
_ponoc_ jest pamieciozerny - ja nie zauwazylem)

Dziekuje z gory za pomoc!

--
Pozdrawiam!
Piotr Kiszka vel Ruby