Re: Zmiana zapytan DNS.

Autor: Tomasz Polus <tomek_at_polvision.com.pl>
Data: Tue 05 Apr 2005 - 13:31:29 MET DST

Użytkownik "de.facto" <http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/hg4n>
napisał w wiadomości news:4252706f$1@news.home.net.pl...
[...]
> Dlaczego połowicznie ? Ponieważ jezeli w jakiejkolwiek
> przegladarce www wpiszesz, aby przegladarka korzystała
> z dowolnego proxy, to wowczas modyfikacja pliku hosts
> 127.0.0.1 jakas.domena spoczywa na niczym. Znaczy tak
> czy siak bedzie odpytywało jakies proxy.
> Natomiast jezeli z konsoli /wiersz polecen/ zostanie
> napisane ping jakas.domena - to tutaj jak najbardziej
> dziala prawidlowo i zostanie pingowane 127.0.0.1
>
> Mi zalezy na tym, aby zanim zacznie odpytywać i siągać
> strony www, najpierw odpytało plik hosts.
>
> OS. W2k

Dzieje się tak, ponieważ po ustawieniu proxy przeglądarka
nie jest w ogóle zainteresowana tym, jaki adres IP kryje
się pod nazwą domeny. To już zadanie dla serwera proxy
i przeglądarka łączy się z tym serwerem.

Co mogę Ci teraz poradzić, to spróbuj odejść od tej metody
ustawiania w pliku hosts (ciężko się tym potem administruje)
a lepiej wpisz na serwerze proxy, aby dana nazwa DNS była
rozpoznawana jako właściwy adres IP wewnątrz sieci, bo chyba
o to Ci chodzi, prawda?

--
Tomasz Polus