Re: Windows 2003 server - problem z dostępem do plików

Autor: Wojciech Ściesiński <wojteks_at_NO-SPAMwojteks.net>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 13:11:48 MET DST

Wojciech Ściesiński napisał(a):

> Windows 2003 Server - mam problem z ustawieniem dostępu do katalogów dla
> użytkowników. Są to katalogi domowe, użytkownicy je widzą ale pliki mają
> tylko do odczytu. Na katalogach ustawiłem im pełne prawa (wraz z
> wykonaniem opcji by przekazał je do obiektów podrzędnych) (tzn. każdy do
> swojego) i wyłączyłem dziedziczenie uprawnień z obiektów nadrzędnych
> tzn. w katalogu USERS mogą tylko wyświetlać zawartość i mimo tego jest
> read-only :-(

Problem rozwiązany - wynikało to z dziwnego (moim zdaniem) nakładania
się uprawnień. Tzn. serwer publikuje udziały \\SERWER\USERS i
\\SERWER\USERS\USER1 - ustawienie dostępu do dla USER1 do jego katalogu
(na poziomie udziału) domowego na full nie skutkowało jeśli w
publikowanym katalogu nadrzędnym tj. USERS miał tylko uprawnienie odczyt
- nawet jeśli były to dwa zupełnie odrębnie publikowane udziały.
Ustawiłem na full również uprawnienie na na udziale \\SERWER\USERS i
obciąłem uprawnienia na poziomie NTFS.

Wskazówką dla mnie było to co znalazłem w książce Windows 2003 Server,
Wydawnictwo Helion

"Najlepszym rozwiązaniem dla serwerów plików Windows 2003 Server jest
skonfigurowanie zabezpieczeń na poziomie udziałów tak, by wszyscy
użytkownicy mieli pełny dostęp, a następnie ograniczenie uprawnień za
pomocą NTFS."

Pozdrawiam

--
Wojciech Ściesiński; wojteks@NO-SPAMwojteks.net
NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ DLACZEGO - PROTESTUJ !!