Re: problem z konfiguracja boot.ini w XP

Autor: przemo <przemoWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 00:34:25 MET DST

> O, ciekawa sprawa.
No wlasnie :)

> Jak instalowałes XP to gdzie w tym momencie był dysk z
> systemem 98?
Najpierw zrobilem tak, ze oba dyski byly podlaczone tak jak opisalem i wowczas
zainstalowalem XP na masterze. Poniewaz 1 raz instaluje XP to bylem naiwny i po
cichu liczylem na to, ze XP wykryje system na drugim dysku i "boot menu" samo mi
sie pojawi (bo podobno jak 2 systemy sa na jednym twardzielu, to wykrywa). Ale
szybko wrocilem do szarej rzeczywistosci... nie dosc, ze zadne menu sie nie
pojawilo, to jeszcze (nie wiedziec czemu) partycje z dysku slave (win98)
pojawily mi sie przed partycjami z dysku master. A wiec mialem tak:
C: D: E: -> slave z Win98
F: -> CDROM
G: H: I: -> master z XP

Wiec sie zdenerwowalem, odlaczylem dysk slave, jeszcze raz zainstalowalem XP i
dopiero potem podlaczylem dysk slave

>Jaki system obecnie się uruchamia?
Domyslnie uruchamia sie XP

> Jest mozliwość uruchomienia
> 98? Prawdopodobnie, żeby uruchomić 98 należy w biosie ustawić bootowanie z
> primary slave (IDE1, HDD1).
Tak, jak w biosie zmienie to uruchamia sie 98. Jak odlacze fizycznie mastera to
tez 98 sie uruchamia.