Re: [OT] Re: mieszana sieć

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 14:11:03 MET

Michal Kawecki wrote:

> Ciekawe.

Poczytaj pl.news.admin a niektóre sprawy na pewno Ci się rozjaśnią.

> W takim razie ominęło też autorów różnych opracowań na temat
> polskich ogonków w Usenecie. Chyba że też nie nadążają... ;-)

Autorzy tego typu "opracowań" (usenet.pl czy też faq pl.news.czytniki)
mają w niektórych kwestiach zaległości liczone w latach a nie tygodniach.

To już raczej będą miesiące, a nie tylko tygodnie.

> Co rozumiesz pod pojęciem "nie jest wycinany"?

O cancelbocie słyszałeś czy może Cię to jakoś ominęło? ;-)

> Słynne 'beginy' też nie były wycinane (a szkoda).

Nie było wystarczających podstaw do takiego działania. Begin utrudniał
niektórym czytnikom działanie ale nia łamał _żadnych_ obowiązujacych
standardow. Już więcej "przeginają" otłukowcy ślący ogonki w UUEncode.

> Jak dla mnie to nie jest wystarczający powód do zmiany obowiązujących
> standardów.

To że dana osoba (jej czytnik) ma problem z przystosowaniem się do
powszechnie obowiązujacych standardów to nie jest żadna przesłanka
do naginania tych standardów pod tych co używają wybrakowanych narzędzi.
Gdyby iść tą drogą to trzeba by było zlikwidować "ogonki", bo taki
Xnews (i jeszcze sporo czytników) ma z tym problem.

> BTW czy UTF-8 nie był czasem wycinany na bramkach z powodu namiętnego
> łamania zasad przez różnych oszołomów w rodzaju Bonika Kujanego?

Był wycinany ale nia "na bramkach".

> Idziemy w jego ślady? Cóż za ironia losu...

Niezupełnie. Lektura odpowiedniego wątku na p.n.a może nieco rozjaśnić
obecny stosunek do unicodu.

> Jak na razie to nie widzę żadnych zalet UTF-8, wręcz przeciwnie (na
> newsach).

Zależy w jakich kategoriach myślisz i w jakiej skali.

> Może uda Ci się mnie przekonać, co dobrego widzisz w jego używaniu na
> polskich newsach? Lepiej się ogonki od tego kodują? ;-)

J.w. - p.n.a

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk