Re: Klimatyzacja w serwerowni - jaka

Autor: Maciej Muran <mmuran_at_message.pl>
Data: Wed 23 Mar 2005 - 23:09:12 MET

Użytkownik "Jacek"
>> Ile jest tych serwerów?
> na razie 2, bedzie 4

Czyli za chwilę będzie to sztuk 6 ;) Razy 120W = 720W. Przyjmijmy 800.

> okolo 400 wat/sztuka

Zajrzałem w swoje wyliczenia i z nich wyciągnąłem powyższe 120W ciepła
na serwer.
Przynajmniej tak twierdzi serwis moich nowiuteńkich IBM-ów ;)

> crt, ale wylaczane razcej

No to przyjmijmy 2x100W.

> nie
> nie
> chwilowa praca razcej

Czyli masz do obsłużenia około 1kW zysków ciepła. Dla świętego spokoju
1,5kW.
Jeśli serwerownia nie zniesie przestoju spowodowanego awarią klimy
należałoby zainstalować dwie jednostki. Jak wszystko jest OK, to
chodzą na pół gwizdka. Jak jedna padnie, to ta druga pracując na maksa
powinna obsłużyć ciepełko. I mówimy oczywiście o zwykłej klimie do
pomieszczeń biurowych a nie o precyzyjnej.
I oczywiście należałoby pomyśleć o układzie pracy całorocznej, bo
przecież w zimę też będziesz chłodził...

--
Maciek.