Re: XP Home Edition

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 16:45:34 MET

W wiadomości: d1m9p1$9m6$1@polsl.gliwice.pl,
[...]
> PS. Markus Sprungk przekazał mi informację, że podobne
> objawy (brak możliwości uruchamiania programów DOSowych)
> powoduje też czasem MS AntiSpyware Beta. Masz więc dwa
> tropy do sprawdzenia: wirus i tenże program.
[...]

Witam!

Tak, zmienia katalog roboczy dla .bat-czy na System32. Jeśli .bat-cz jest
odpalanych po raz pierwszy to jest zadawane pytanie, wtedy następuje zmiana
katalogu roboczego. Przy kolejnych uruchomieniach jest wszystko po staremu.
Program nie kontroluje zmiany treści .bat-cza.

P.S.1 Akurat według mnie .bat-cze są mniej niebezpieczne od zwykłych
.exe-ków. Można łatwo do nich zajrzeć i zobaczyć co wykonują.

P.S.2 Spotkałem się raz z dziwnym .bat-czem jako złącznik w poczcie.
Otwieram (edytuje) go z ciekawości, a w środku .exe-k -- krzaki i odpowiedni
nagłówek. Nie wiem o co chodziło autorowi. Czyżby jakiś sposób na namówienie
cmd.exe lub command.com na uruchomienie takiego programu?

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski