Re: Problem ze spojnoscia danych na dysku ?

Autor: Jarosław Grodek <jgrodek_at_ldm.com.pl>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 07:31:27 MET

1. Po zaleczeniu partycji checkdiskiem zainstalowałem Prime95 i testowałem
system przez 24 godziny. Program nie wykazał żadnych błędów ani ostrzeżeń.
2. Zmieniłem tryb pracy z DMA na PIO i przestawiłem ustawienia wydajności na
Bufor systemu. Pojawił się znowu błąd spójności danych (tym razem na dysku
G) i włączył się checkdisk. Standardowo do systemu nie dało sie wejść. Po
restarcie wybrałem opcję Ostatnie działające ustawienia i tym razem wszedł.
Checkdiskiem wyleczyłem G i sprawdziłem C.
3. W ustawieniach Biosu zmieniałem wszystkie ustawienia związane z dyskiem.
Zainstalowałem Pakiet sterowników VIA 4in1 (mam płytę Asrock K7VT6 na
KT600). Wyłączyłem opcją Włącz buforowanie zapisu na dysku. Kilka razy
podczas uruchamianie systemu obejrzałem bluescreena i Błąd Stop 0x7E.
Nic z tego nie pomogło.
4. Zainstalowałem 180 dniową wersję Windows Srwer 2003. Wszystko działa bez
zarzutu. Zmieniałem kilka razy ustawienia pomiędzy Programy i Bufor systemu
i zawsze po ponownym uruchomieniu wszystko jest OK.

Do tej pory nie wiem co było powodem złego działania tej opcji pod Windows
XP.