Re: Multisystemowy Win

Autor: Janusz Kornaga <kornaga_at_wp.pl>
Data: Sat 19 Mar 2005 - 17:21:09 MET

Użytkownik "Janusz Kornaga" <kornaga@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d1cbo6$b3a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> A spróbowałeś w tym momencie dodać właśnie ten XP? Mi sie coś przypomina,
> że wykonując bootcfg /rebuild dodaje się własnie znaleziony XP i w boot
> menu powinny się pojawić oba systemy, no dziwne, ale u mnie tak to
> działało.

Problem jest bardziej złożony niz myślałem. Dziś postanowiłem to sprawdzić.
Mam na dysku C: (partycja podstawowa) zainstalowany system Windows ME, a na
E: (dysk logiczny na rozszerzonej) system XP HE SP2. Żeby zbadać sprawę
usunąłem z katalogu głównego C: wszystkie pliki (ukryte, systemowe).
Straciłem oczywiście dostęp do obydwu systemów, uruchamiał się tylko Linux
Mandrake z bootloaderem Lilo w MBR. Dostęp do systemu ME uzyskałem łatwo
poprzez sys C: z dyskietki startowej systemu ME. Płyta instalacyjna XP
bootowana z cdromu dała oczywiście możliwość uruchomienia konsoli
odzyskiwania, ale niestety, bootcfg /rebuild wykonywało się, ale dalej
uruchamiał się tylko system ME. Pomogło dopiero zapuszczenie z systemu ME
nowej instalacji XP, co prawda długo kopiowały się pliki, ale po pierwszym
restarcie były już w boot menu wszystkie systemy i oczywiście instalator
nowego, co wymaga edycji pliku boot.ini i usunięcia odpowiedniego wpisu.
Mozna też usunąć pliki tymczasowe instalatora.
Pozdrawiam.