Re: drukarka sieciowa

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 09 Mar 2005 - 17:39:50 MET

On Wed, 9 Mar 2005 15:55:44 +0100, DanielR wrote:

> mam w sieci drukarkę sieciową HP LJ 1320dn
> dynamicznie pobiera adres IP
>
> ale czy jest jakiś sposób aby ją widzieć w otoczeniu sieciowym,
> lub jakimś Eksploratorze??

Jeśli drukarka nie jest udostępniona na żadnym z komputerów to ciężko Ci
będzie ją zobaczyć w sieci. Z tego co pamiętam to np HP2200N musiała być
udostępniona w sieci z serwera, ewentulanie dodna do komputera za pomocą
"standard tcp/ip port". Chyba nawet nowe print servery hp nie mają takiej
funkcjonalności by "udostępnić się w sieci".
Poproś administratora, by zrobił w DHCP rezerwację dla tej drukarki, dzieki
czemu będzie ona ciągle dostawać ten sam adres. Udostępnij tę drukarkę np
na serwerze pod jakąś nazwą i masz ją widoczną w obrębie tego serwera pod
taką nazwą jak udostępnisz. Możesz też każdemu z userów stworzyć drukarkę
lokalną podłączoną przez port TCP/IP (wtedy wykorzystasz "stałość" adresu
IP).

--
Pozdrawiam
Piotrek