Re: przelaczniki 4na1

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 10:38:00 MET

On Thu, 3 Mar 2005 09:58:18 +0100, KamiL wrote:

> witam wszystkich,
> zdaje sobie sprawe, ze pewnie w 100% nie trafilem w w grupe, ale na pewno
> macie z tym do czynienia.....
>
> prozaiczna sprawa:
> musze nabyc przelacznik 4 servery - 1 monitor,
> oferowane sa mi 2 sztuki:
>
> KVM PS2 4-portowy http://abitech.pl/shop/towar/idt=3492
> KVM Aten CS-9134 http://www.profipc.pl/przelaczniki/cs_9134.htm
>
> ceny ksztaltuja sie: 400 i 600zl
> mieliscie jakies doswiadczenie z czyms takim?
> moze polecicie cos innego?
> sprawuje sie to?
>
> z gory dziekuje

> [...]

Używam KVMa na 8 urządzeń (http://abitech.pl/shop/towar/idt=4008) i działa
bardzo dobrze. Nie mam z nim najmniejszych problemów.
Radzę uważać przy zakupie przełączników mechanicznych (z pokrętłem) -
należy do nich stosowć bardzo dobrej jakości kable (najlepiej z dławikami),
lub podłączać konsole tekstowe, w dodatku rzadko używane. Przy kablach
dostarczanych standardowo z przełącznikami mechanicznymi obraz
XWindow/Windows jest *TRAGICZNY*.
Dobre przełączniki robi też HP ale tu z kolei należy uważać na wtyczki z
jakimi zamawia się kable. Ostatnie przełączniki KVM HP mają zamiast gniazd
przyłączeniowych dla urządzeń zewnętrznych (PS/2, D-SUB) gniazda typu RJ-45
(tak wyglądają) - czekam teraz na kable do tego sprzętu, jak tylko je
dostanę, podzielę się wrażeniami.

--
Pozdrawiam
Piotrek