dostęp do zasobów jako Administrator

Autor: ciapus <ciapek_at_gazeta.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 16:03:34 MET

Witam!

Zasadniczo chodzi m.in. o to, aby uzyskać dostęp do zasobów udostępnionych
danego komputera, ale nia jako Gość, tylko inny użytkownik, przy użyciu
znanego hasła.

Mam połączone w sieci lokalnej kilka komputerów z systemami Windows XP
Proffesional.

Chcę przy pomocy jednego z nich zarządzać innymi za pośrednictwem sieci, np.
mieć dostęp do standardowo udostępnionych zasobów typu C$, D$ i innych
funkcji.

Problem polega na tym, że kiedy wpisuję w eksploratorze ścieżkę \\stacja1\C$
to pojawia się okno logowania, w którym pole "Nazwa użytkownika" jest
nieaktywne, ale posiada wartość "STACJA1\Gość", natomiast aktywne jest puste
pole "Hasło". Konto gościa oczywiście nie ma odpowiednich uprawnień -
potrzebuję się zalogować jako np. Administrator.

Wyczytałem w pomocy, że trzeba uruchomić "Zarządzanie komputerem" (PPM na
"Mój komputer" --> "Zarządzanie komputerem") tam z menu "Akcja" wybrać
"Podłącz do innego komputera..." i wpisać jego nazwę. Podłączyłem się w ten
sposób, lecz nadal nie jestem w stanie nic zrobić na danyej maszynie,
dostaję komunikat o braku uprawnień.
Przeczytałem później, że w tym samym oknie należy otworzyć węzeł "Usługi i
aplikacje", wejść we "Właściwości" "Sterowania usługą WMI" i tam w pierwszej
zakładce ("Ogólne") nacisnąć "Zmień" i wpisać nazwę użytkownika (oraz
hasło), za pomocą której chcę się zalogować na maszynie. Za każdym razem
jednak (przed i po wprowadzeniu nazwy użytkownika) w zakładce "Ogólne"
widnieje komunikat "Nie udało się połączyć z \\STACJA1, ponieważ Win32:
odmowa dostępu".

Nie wiem co w takiej sytuacji robić.
Używając Samby wystarczyło napisać (chyba, z tego co pamiętam):

smbclient \\STACJA1\C$ -U Administrator

Nie mam niestety w tym momencie możliwości, aby sprawdzić czy samba może się
połączyć do komputera.

Czy ktoś z Was wie co mogę zrobić żeby się udało? Może jakieś uprawnienia
jeszcze gdzieś nadać... nic więcej nie moge już znaleźć.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam