XP nie kolaboruje z 98

Autor: Dominik <Dominik.Alaszewski_at_wytnijmniegazeta.pl>
Data: Tue 08 Feb 2005 - 11:27:07 MET

Witam,

Sytuacja przedstawia się następująco:

Komputer A: Celeron 300, 160 MB RAM,
karta sieciowa Realtek 8029AS na pci,
Windows 98SE.

Komputer B: Athlon, 256 MB
wbudowana karta sieciowa VIA Rhine II,
dołożona karta Realtek 8139,
Windows XP prof (Service Pack ?- nie zwróciłem uwagi :-( )

Komputer A pracował (poprawnie) z dostawcą internetu, po czym poszedł
w odstawkę, zastąpiony komputerem B.
Komputer B działa, internet jest (na wbudowanej sieciówce),
konfiguracja automagiczna przez DHCP, adres trochę radziecki
jak na prywatny 10.x.x.z, ale bangla).

Komp B ma służyć do ICS, stąd druga (świeżo nabyta) sieciówka.
Kroskabel sprawny (sprawdzony gdzie indziej).

ICS bez problemu przydzieliło sieciówce dołożonej adres 192.168.0.1, jak to
ma w zwyczaju, na drugim kompie (A) adres jest statyczny 192.168.0.2 z maską
255.255.255.0 i... oczywiście nie bangla, pingi też nie chodzą (w żadną
stronę, każda z maszyn widzi tylko siebie).

Spróbowałem odpiąć B od netu i połączyć tylko z A, adresy statyczne
192.168.0.*, xp-kowe firewalle powyłączane- dalej nie bangla.

Zamieniłem sieciówkę w A na (sprawdzoną) 3C905B-TX, bez efektu.

Zamiast dołożonej karty w kompie B użyłem wbudowanej, adresy statyczne
192.168.0.x jak i 172.16.0.x (jak i podejrzewam dowolne inne ;-) - dalej żopa.
(testowana była m.in. konfiguracja: B- karta wbudowana, sprawna (bo internet działa),
A- 3C905B, sprawna (bo sprawdzona wcześniej), przewód sprawny, oryginalny
i sprawdzony= czyli wszystko sprawne, ale nie działa :-().

Link się świeci, XP pokazuje połączenie, ale w oknie Stan brak pakietów
przychodzących (wychodzące są), ping widzi na każdej z maszyn tylko siebie,
Firewall XP wyłączony.

Co jest nie tak, że nie można zsieciować tych 2 sprzętów? :-(

Ładnych parę razy ustawiałem ICS (z 2000 i 98), było prosto i przyjemnie,
a tu taka niespodzianka. Normalka, XP ;-)

Wie ktoś, co należy ustawić w rejestrze XP, żeby zechciało kolaborować?

--
Dominik (& kąpany)