czym sprawdzac sumy kontrolne ??

Autor: Magik <wladek_g_at_interia.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 20:45:58 MET

witam

mam win xp prof i mam problem czym mogę sprawdzis sumy kontrolne
ściagniętych plików ??

mam plik MD5SUMS w nim zapisane sa sumy mam programik md5sum.exe który nie
chce działać pod xp`kiem , szukałem na googlach i znalazłem kilka programów
ale nie sa one chyba kompatybilne z tym plikiem gdyż nawet jak przy ich
pomocy stworze sume kontrolna to ma ona inna budowę niż ta w pliku i jest
ona o wiele krótsza :(
oryginalna suma to np. : 1aa8a8064058ef818a4e3df2e2a68097
a stworzona przez programy to: 3FDB5402

znacie jakis program działajacy pod win xp który jest kompatybilny z
oryginalnymi sumami??

pozdrawiam