HP5150 - problem z drukarką sieciową pod XP

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Sat 05 Feb 2005 - 00:26:16 MET

Już dwukrotnie, na dwóch różnych komputerach pojawił mi się następujący
problem:

Jest PC z drukarką HP5150, która - w zależności od uruchomionego aktualnie
systemu - jest udostępniana albo spod Win98SE, albo spod Linuxa (Samba).

Zainstalowałem tę drukarkę na dwóch komputerach z XP Prof OEM, jako drukarkę
sieciową. Wszystko działało.

Na jednym z nich miałem jakieś problemy z drukiem (długo się czekało na
wydruk), więc odinstalowałem drukarkę i chciałem zainstalować ponownie.
Standardowy instalator HP wysypuje się pod sam koniec pisząc, że 'wystąpił
błąd, instalacja zostanie zakończona'. Bez żadnych szczegółów. Na szczęście
mogłem skorzystać z 'przywracania systemu' i wróciłem do punktu sprzed
deinstalacji drukarki. Działa ponownie.

Na drugim komputerze ostatnio był poważniejszy problem - musiałem
odinstalować drukarkę i _nie_ _mogę_ skorzystać z przywracania systemu (ze
względu na zainstalowane później aplikacje). Instalator HP oczywiście
się wywala. Jeśli po prostu zainstaluję drukarkę ze starymi sterownikami,
które mam na dysku (albo ze sterownikami dostarczonymi z XP), to drukarka
się instaluje, ale nie da się wydrukować nawet strony testowej (w zależności
od aplikacji pojawia się 'błąd krytyczny' albo 'błąd wydruku' - znowu bez
_żadnych_ szczegółów).

Czy spotkaliście się z czymś takim? Problem jest taki sam niezależnie od
systemu uruchomionego na PC z drukarką (Win98SE/Linux).

Czy jakoś można wykasować zupełnie do zera wszelkie ślady po tej drukarce i
zainstalować ją tak, jakby była instalowana na świeżo postawionym XP?
Próbowałem wywalać wszystko z C:\WINDOWS\system32\spool\drivers ale to
nie pomagało.

P.