Re: Cluster Windows2003

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 10:58:47 MET

On Fri, 04 Feb 2005 09:38:02 +0100, RK wrote:

> Potrzebuje cos takiego do celów testowych bo niestety6 nie mam dostepu
> do macierzy dyskowej.
>
> Czyli postawienie MSSQL'a na klastrze bez wspulnego quorum/macierzy
> nie jest mozliwe ?? tzn przetestowanie przelaczania itd.. ?
>
> RK

Przełączać chcesz jakie zasoby? gdybyś postawił klaster na 2 node'ach bez
macierzy to mógłbyś co najwyżej poprzełączać sobie rzeczy typu adres IP,
nazwa sieciowa. MSSQL dość mocno wykorzystuje dyski - pewnie dałoby się go
postawić na klastrze z lokalnymi dyskami ale musiałbyś zapewnić w jakiś
sposób replikację na drugiego node'a. Wg mnie łatwiej macierz wykorzystać
bo replikować bazy danych i to otwarte to pomysł dość skomplikowany
(zwłaszcza pod Windows).
Postawiłem Oracle w jednonodowym klatrze z localquorum i jedyną
funkcjonalność jaką wykorzystuję to możliwość robienia Online/Offline
zasobu i uzależnienie innych aplikacji z klastra od Oracle. I tu można
sobie na to pozwolić bo nie przełączam się pomiędzy node'ami a wykorzystuję
dyski lokalne.

--
Pozdrawiam
Piotrek