Re: squid-proxy a automatyczne ustawienie przegladarki IE

Autor: Michał Biek <mb[7->
Data: Thu 03 Feb 2005 - 22:14:21 MET

Newspupil as "Przemysław Rachwał" via <prachwal@gazeta.pl> in the thick
of news:ctu1bf$2oj$1@inews.gazeta.pl
> [...]
> czy zauważyłeś subtelna różnice w portach na których działają obie
> usługi no i weź pod uwagę:
> iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 80 -j REDIRECT \
> --to-port 3128
> resumując:
> klient chce się połączyć z biblioteką na porcie 8000 ty regułką robisz
> tylko przekierowanie z 80, co się dalej dzieje? według mnie PROXY poszło
> sobie spać w tym momencie

No cóż mógłbyś zajrzeć do siakiegoś FAQ Proxy, skoro od czasu do czasu
masz taki pocieszny sig. Pomijam fakt, że to grp os...winnt :-)
Ad rem: klient chce do serwera www Biblioteki (portu 8000), a nie do portu
proxy. IP jest serwera Biblioteki, a nie proxy. Podana konfiguracja proxy
transparent i sqiuda umożliwia mu to przesyłając żądanie do najbliższego
proxy parent lub w3cache public i dalej do "Biblioteki" (dopiero tutaj
łącząc się na porcie 8000). Czy teraz też proxy poszło spać? :-)