Re: Cluster Windows2003

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 12:42:40 MET

On Thu, 3 Feb 2005 11:26:30 +0000 (UTC), Tomasz Onyszko wrote:

> Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl> napisał(a):
>
> (...)
>
> Chyba ze chodzi mu o majority node:
> http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/technologies/clustering/majnode.mspx
>
> --
> Tomasz Onyszko [MVP]
> http://www.w2k.pl

A co to da w przypadku localquorum? Localquorum jak sama nazwa wskazuje
jest lokalne i jako takie jest średnio przydatne do instalacji MSSQL w
klastrze... no chyba że do celów testowych/poznawczych. Poza tym bez shared
storage ciężko jest (ja nie umiem) dodać do zasobów klastra dysków na
których mają być umieszczone dane.

Poza tym Majority node ma zapobiegać "brain splitom" czyli sytuacjom w
których jest problem z decyzją który node ma być "ważniejszy". Majority
node to swego rodzaju "Arbiter" i to on trzyma quorum "u siebie" :)
Pozostałe node'y mają jedynie kopię w jednym z katalogów i jest ona
update'owana przy każdej zmianie w klastrze.

Ale to ma zastosowanie w klastrach powyżej 2 node'ów...

--
Pozdrawiam
Piotrek