Problem z modemem USB pod XP z SP2

Autor: Wojtek Szweicer <wszwejk_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 16:24:39 MET

Witam!
Piszę w imieniu mojej znajomej, mam nadzieję, że ktoś z Was pomoże.
Jeśli trzeba będzie więcej szczegółów, to dopytam i dopiszę.
Znajoma miała komputer z Windows 98, z modemem MiNt Squall
(http://mint-electronics.com/products/faxmodems/squall.php). Modem
działał na USB. Problem jest taki, że ta znajoma zgubiła płytkę z
oprogramowaniem do niego.
Niedawno kupiła nowy komputer z systemem Windows XP Home, napisane, że
"zawiera Service Pack 2". Podłączyliśmy modem, system wykrył ten modem,
ale nie miał sterowników. Ściągnęliśmy je (korzystając ze starego
komputera) ze strony producenta
(http://mint-electronics.com/support/sterowniki.php), dla Windows 2000
(dla XP nie ma, aczkolwiek na kilku innych stronach ten sam plik
widnieje jako 2000/XP). System coś się burzył, że "oprogramowanie nie ma
autoryzacji firmy Microsoft", ale kliknąłem "dalej" i "urządzenie
zostało zainstalowane poprawnie" i jest widoczne w systemie.
Utworzyliśmy więc nowe połączenie internetowe (znajoma twierdzi, że
dokładnie tak, jak na starym komputerze), ale modem dochodzi tylko do
wybierania numeru, ale nie wybiera żadnego z numerów dostępowych.
Znajoma dzwoniła do TP SA, ale oni twierdzą, że "to wina systemu lub
modemu". Równocześnie na starym komputerze ten modem działa.
Skontaktowaliśmy się z producentem i otrzymaliśmy odpowiedź:
"prosze odinstalowac modem, zainstalowac service pack'i (zawieraja
poprawki do wspolpracy z urzadzeniami USB) i ponownie zainstalowac
modem. powinno to pomoc"
Service packa nie zainstaluję bez połączenia internetowego (chyba?).
Może ktoś z Was wie, o jakie poprawki chodzi, postaram się je ściągnąć u
siebie i przynieść znajomej.
Czy to problem połączenia (znajoma twierdzi, że jest skonfigurowane
poprawnie)? Modemu (odinstalować i zainstalować - boję się, że ona sobie
z tym nie poradzi)? Czy faktycznie Windowsa?
Padła propozycja "kupić nowy modem", ale czy nie będzie tego samego?
Pozdrawiam
W.Szweicer