Re: PQ Partition Magic i problem z twardzielem

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 00:07:42 MET

"Michal Kawecki" da5mtc.b88.ln@kwinto.prv

> Raczej na pewno zrzucany jest cały MBR, czyli wspomniany kod startowy,
> podpis dysku i tabela partycji. Takie programy zrzucają i odtwarzają z
> reguły cały sektor - czyli 512 bajtów - nie zajmując się na tym etapie
> jego analizą, a tym bardziej edycją.

Problem w tym, że się kiedyś ,,machnąłem" i gdyby zapisał
całe 512 bajtów -- miałbym kłopot, a nie miałem. :)

> No właśnie - bo za MBR są jeszcze 63 sektory, które niekiedy zawierają
> całkiem użyteczne rzeczy. Na przykład kod jakiegoś bootmanagera, albo
> kopie zapasowe głównego sektora MBR...

Albo właśnie kopie. :) Albo w ogóle jakieś tajne dokumenta. ;)

Jest kilka obszarów dysku normalnie niedostępnych dla ,,nikogo". :)
Tam to dopiero można ukrywać skarby... :):):)

> Ale tak jak Jacent napisał - zawartość tabeli partycji da się bez
> najmniejszego problemu odtworzyć, o ile (to warunek) same partycje
> pozostały nietknięte. Bo są one powtórzone w dwóch miejscach partycji:
> w pierwszym i szóstym (FAT32) lub w pierwszym i ostatnim (NTFS) jej
> sektorze.

Chodziło mi o to, że jeśli coś wbrew naszej woli zmalowało
w tabeli partycji -- to trzeba to coś namierzyć i unieszkodliwić. :)

Wiadomo, co to ostatni. :)
Czy pierwszy jest początkowym, czy też jest jeszcze zerowy? :)
Rozumiem, że nie ma. :) Ja na wszelki wypadek unikam określeń
typu 'pierwszy' :) i wolę określenie 'początkowy', gdyż i koniec
jest jeden, i początek. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'