Re: Xp i boot menu

Autor: Czarkowski <cezaryplewkaUSUN_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 12:15:54 MET

Użytkownik Mis napisał:
> Witajcie !
> Mam prosbe.Mam Xp-ka ale potzrebuje odpalicczasem cos z dos-a. Wiem, ze
> mozna zmodyfikowac tak boot menu, zeby miec do wyboru dos-a i XP-ka.
> Czy dalibyscie mi jakies wskazowki co do tego ?
> dzieki,
> Mis

Najlepiej jak masz jedną partycję NTFS i wolne miejsce na dysku. To
wtedy mniej więcej można to zrobić tak:
1) utworzyć partycję podstawową FAT32 aby z dyskietki startowej win98
była widoczna jako c:
2) z dyskietki startowej win98 wystartować komputer,
3) "format c:" i "sys c:" i być może ustawić partycję jako aktywną
4) programem MBRWORK zapisać pierwszy sektor utworzonej partycji do
pliku bootsect.dos
5) w boot.ini dopisać C:\bootsect.dos="Dos 7.0"
jeśli coś pomiąłem to może mnie ktoś poprawi.