w2k3, problem z serwisami

Autor: Paweł Filipiak <pfilipiak_at_poczta.fm>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 10:02:47 MET

Witam,
mam następujący problem z usługami na w2k3.
Po starcie systemu wszystko jest ok. Po pewnym czasie (nie znalazłem
zależności - nie da się określić dokładngo uptime'u; nie ma też zależności
typu "do pierwszego logowania", "do pierwszego logowania via terminal")
część usług (niektóre systemowe - np instaler, volume shadow copy jak
również "usera" - np open ssh server) nie daje się uruchomić. Przy próbie
uruchomienia wypada błąd "serwis nie odpowiedział w ustalonym czasie -
3000ms". Błąd ten wypada "od razu", manager serwisów na pewno nie czeka tych
3 sekund. W logach jest też tylko wpis od managera serwisów, o dokładnie
takiej samej treści. Żadnego innego błędu. Jeżeli serwis pracował przed
pojawieniem się tego problemu (np open ssh) to wówczas wpada w jakiś stan
"zawieszenia" - proces niby jest, nasłuch na porcie 22 też jest ale
połączenie odrzucane jest z błędami protokołu ssh. Przy próbie zastopowania
serwisu błąd - "nie można zatrzymać serwisu", ale proces ssh znika. Próba
ponownego uruchomienia i "serwis nie odpowiedział w ustalonym czasie". I już
nie da się go odpalić aż do restartu serwera.
Gdyby to był problem tylko z serwisem "firm trzecich" zrzuciłbym winę na sam
serwis. Ale podobny problem występuje też z serwisami "systemowymi", jak
wspomniałem wcześniej. Np instaler - po restarcie systemu zatrzymany (wstaje
na żądanie, przy jakiejś instalacji) - ale normalnie daje się uruchamiać,
zresztą uruchmienie jakiejś instalacji powoduje jego start "w tle" -
wszystko ok. Jak zaczynają się problemy to instaler już nie wstaje - błąd
jak wyżej; próba odpalenia pliku *.msi - błąd, nie można kontynuować
instalacji.
Czy ktoś się zetknął z podobnym problemem? Szukałem po KB, szukałem po
eventid.net, szukałem po googalch. Problem w tym, że jedyne co mam to błąd
managera serwisów "serwis nie odpowiedział w wyznaczonym limicie czasu" a
wszystkie źródła (i słusznie zresztą) stwierdzają, że jest to błąd po
stronie serwisu, a nie systemu...

w2k3 standard, english, połatany
na tym AD, sql serv, IIS (trochę dużo, ale to testowe środowisko)
nie potrafię zidentyfikować, czy błąd zaczął się pojawiać po instalacji
czegoś - jest zbyt mało powtarzalny

--
pozdrawiam,
Paweł Filipiak, gg 2791867