Re: XP i zmiana plyty g³ownej

Autor: Remigiusz Kosmala <remikk_at_WYWALTO.z.gniezno.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 09:08:55 MET

U¿ytkownik "-=\Pioter/=-" <piotr_k_nospam@poczta.onet.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:6b3111ha7emtoge4r9pcsm3vs4ds97ehpk@4ax.com...
> Mam plyte g³owna na chipsecie VIA, a planuje wymienic na plyte na
> nForce3. Czy jest szansa bez calkowitej reinstalacji systemu, podniesc
> XP na nowej plycie ? Pamietam z czasów Win98 ze taka operacja
> powodowala mase komunikatow bledów, ale system sam znajdowal
> sterowniki do nowych urzadzeñ po autodetekcji i po kilku restartach
> system dzialal juz OK. Czy jest to mozliwe w XP ?

Zmienialem plyte glowna z Gigabyte na Asrocka. Obydwie chipset Intela.
Uzyska³em od jednego czlowieka wskazowke.
Po zmianie plyty nalezy od razu wystartowac system w trybie awaryjnym.
Usunac wszystkie urzadzenia ktore tam niby rozpozna. (niby dlatego ze
rozpozna je ze zlym sterami)
Pozniej reboot i start normalnie systemu instalacja nowych sterownikow.

Uwaga: Nie zawsze ta operacja dziala poprawnie.
U mnie poszlo bez bolu na dwoch kompach z podobna konfiguracja i podobna
wymiana.
Na jednym kompie z plyta Asusa i wymiana na Asrocka wylecialo w powietrze i
trza bylo instalke robic od nowa.

Nie wiem na jakiej zasadzie to dziala. U mnie poszlo w 2 przypadkach na 3.

Pozdrawiam
RK