WinXP i brama domyślna.

Autor: Henry\(k\) <henrico8_at_op.pl>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 13:50:22 MET

Witam.

Komputer z dwoma kartami sieciowymi, na każdym inna brama/maska.
Siedział na nim Windows XP bez żadnych SP.
Poleceniem route change po resecie komputera zmieniałem sobie na domyslną
bramkę z pierwszej karty sieciowej i było ok. Jeden program (zdalny pulpit)
kożystał z drugiej sieciówki/bramki, można było na niego wejść i wszystko
grało. Obie karty mają przypisane na sztywno IP/bramki.

Miałem problemy ze współpracą USB2.0 z przenośnym dyskiem (niebieskie
ekrany) więc zaaplikowałem SP1. Dysk teraz chodzi miodzio ale rozsypał się
routing. Po uruchomieniu ta pierwsza sieciówka/brama już jest domyślna.
Tylko że po wejściu zdalnym przestawia się brama domyślna na tą drugą
sieciówkę, więc nie mam jakiejkolwiek komunikacji po pierwszym LAN'ie.
Klepanie różnych kombinacji 'route change' czy też zmiana ich metryk nic nie
daje. Przełącza się bramka tam, gdzie jest wywoływany ruch.

Jak przywrócić poprzedni stan?

PS. Sorki za krosa, ale nie bardzo wiem czy to problem sieci czy XP tak ma.

--
Henry(k)
Odpowiadając na majla usuń cyfrę z adresu.