Re: czym sprawdzac sumy kontrolne ??

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 22:29:36 MET

On Sun, 6 Feb 2005 20:45:58 +0100, Magik wrote:

> witam
>
> mam win xp prof i mam problem czym mogę sprawdzis sumy kontrolne
> ściagniętych plików ??
>
> mam plik MD5SUMS w nim zapisane sa sumy mam programik md5sum.exe który nie
> chce działać pod xp`kiem , szukałem na googlach i znalazłem kilka programów
> ale nie sa one chyba kompatybilne z tym plikiem gdyż nawet jak przy ich
> pomocy stworze sume kontrolna to ma ona inna budowę niż ta w pliku i jest
> ona o wiele krótsza :(
> oryginalna suma to np. : 1aa8a8064058ef818a4e3df2e2a68097
> a stworzona przez programy to: 3FDB5402

> [...]

md5sum działa na 100% pod wszystkimi wersjami Windows opartymi o jądro NT
(NT/2000/XP/2003). Jeśli nie chcesz korzystać z md5sum polecam 2 metody :
1. Total Commander od dawna posiada sprawdzanie i generowanie sum
kontrolnych (także MD5)
2. Jeśli zależy Ci na czymś co działa z linii poleceń to polecam FSUM
(http://www.slavasoft.com/fsum/overview.htm). Jest to wg mnie najlepszy
program do sprawdzania i generowania wszelakich sum kontrolnych. Polecam go
z czystym sumieniem - NIGDY mnie nie zawiódł.

Jeśli zaś chodzi o tę "krótszą" sumę kontrolną to zapewne jest to
wygenerowana suma kontrolna "kompatybilna" z SFV (to też Total Commander
sprawdzić potrafi). Jednak MD5 i jego następcy (SHA-1, RIPEMD-160) są dla
mnie bardziej wiarygodne i trudniejsze do "podrobienia/oszukania"

--
Pozdrawiam
Piotrek