Re: czym sprawdzac sumy kontrolne ??

Autor: mIrO <mIrO_at_mIrO.mIrO>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 20:52:39 MET

Użytkownik "Magik" napisał w wiadomości
> mam plik MD5SUMS w nim zapisane sa sumy mam programik md5sum.exe który
> nie
> chce działać pod xp`kiem
On jak najbardziej dziala.
Najprosciej:
- kopiujesz testowany plik do jakiegos katalogu
- kopiujesz tam md5sum.exe
- uruchamiasz linie polecen (wpisujac cmd w uruchom)
- przechodzisz do tego katalogu, gdzie masz md5sum.exe i swoj plik
- wpisujesz w linii polecen: md5sum.exe twoj_plik.roz
- dajesz mu "troche" czasu, zeby zdolal to policzyc, moze to dosc dluga
chwile trwac, w zaleznosci od wielkosci pliku
- md5sum.exe konczy dzialanie wypisujac ciag znakow bedacy suma kontrolna

> oryginalna suma to np. : 1aa8a8064058ef818a4e3df2e2a68097
> a stworzona przez programy to: 3FDB5402
Ona jest o wiele krotsza, byc moze jest to 32 bitowe (8 wartosci hex) CRC

> znacie jakis program działajacy pod win xp który jest kompatybilny z
> oryginalnymi sumami??
On na bank dziala ;) a jezeli nadal nie pojdzie, to go sciagnij z innej
strony. Sam ostatnio sprawdzalem nim instalke Fedory majaca 2,4 GB ;) Troche
to trwalo, ale cale szczescie sumy sie zgadzaly

pzdr
mIrO