Re: Win 2003 server + Radius

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 21:37:55 MET

tycztom wrote:
> Chodzi o to, że mam stojącego Radiusa - a nawet 2, tyle, że to
> zewnętrzne serwery /dokładnie Gnu Radius/. Teraz chciałbym, aby każdy,
> kto loguje się do domeny autentykował się w jednym z tych Radiusów. Na
> hasło Radius wyszukałem IAS. Z grzebania w WIN wiem również, że w RAS
> jest możliwość ustawienia adresu IP Radiusa. Teraz pytanie: jak to
> wszystko połączyć? :))

W ten sposb w jaki chcesz w tej chwili nie da sie - dziwie sie wogole co
do Twojego podejscia - silne mechanizmy uwierzytelnienia jakie daje
domena chcialbys zamienic na to co daje Radius.
Zakaldam ze:
- masz troche tych uzytkownikow
- masz jakies usllugi ktore korzystaja z tego RADIUSA
- chcialbys wdrozyc AD i jednoczesnie zachowac mozliwosc uwierzytelniani
  przez RADIUSa

OK, wiec :
- zmigruj konta z RADIUS do AD (skrypt czy inna inszosc)
- w domenie zainstaluj serwera IAS
- przekonfiguruj dzialajce w tej chwili uslugi zeby korzystaly z sewera
IAS albo isteniejace sewery RADIUS aby zapytania przekazywaly do IAS

i tak bym to widzial z tego co wiem, a zeby powiedziec cos sensownego to
za malo wiem. Jezeli chcesz dowiedziec sie czegos bardziej konkretnego
to napisz dokladnie co masz, co chcesz zrobic i jaki chcialbys miec
efekt koncowy

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl