Jakis wredny search...

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Fri 28 Jan 2005 - 09:27:06 MET

Witam,

Ostatnio natknąłem się na jakieś szczególnie wredne guano.
Po wpisaniu czegokolwiek do paska adresów IE - często zamiast żądanej strony
pokazuje się taki oto syf:

http://81.201.104.136/fast-cgi/bsc?search=wpisany_adres(...)

Odrobinę wcześniej pojawia się też zapytanie do hosta:

http://r7.clrsch.com/ie/?...

Google stwierzdiły że jest to ClearSearch, kolejny spamerski adware.

Na komputerze znalazłem sporo różnych dziadostw uruchomionych, odpalanych
automatycznie - niektóre nawet prosto z katalogów typu TEMP :) Powywalałem
je, wywaliłem procesy z pamięci, wyczyściłem CurrentVersion/Run zarówno z
LOCAL_MACHINE jak i z CURRENT_USER, potem odpaliłem AdAware'a z
najaktualniejszym plikiem definicji - znalazł kilkadziesiąt spamerskich
wpisów i wszystkie wywalił.

Niestety - nadal jest to samo!

Nie wiem już gdzie tego dalej szukać - cały rejestr przeszukałem zarówno na
string clrsch, jak i 81.201.104.136 i podobne - niestety, bezskutecznie :-/
AdAware niczego nadal nie znajduje - chyba że się odpali ta strona, to wtedy
znowu pojawia się jeden wpis w rejestrze.

Czy ktoś wie jak wywalić ten syf?

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944