Brak możliwości zalogowania lokalnego, zdalne działa

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 26 Jan 2005 - 15:59:06 MET

Z Solarisa zalogowałem się programem rdesktop na XP. Trochę popracowałem i
rozłączyłem się. Następnie chciałem się zalogować lokalnie (cały czas do tej
samej sesji) ale nie dało się. Wyskoczył komunikat "Wystąpił błąd podczas
łączenia z istniejącą sesją Grzegorz (Id 0). Urządzenie podłączone do
komputera nie działa". I nic się nie dało zrobić. Przy próbie logowania na
konto Administrator, wylogowało istniejącą sesję ale na admina już nie
zalogowało, pojawił się ten sam błąd, że nie można połączyć się z istniejącą
sesją. Id w komunikacie było takie samo (0). Ciekawe, skoro wszyscy
użytkownicy byli wylogowani. Okazało się jednak, że można się zalogować
przez zdalny pulpit. Z tym nie było problemu. Przejrzałem logi ale nie było
tam żadnych błędów. Kilka razy wylogowałem się i zalogowałem jednak cały
czas nie mogłem się dostać do kompa lokalnie. W końcu go zrebootowałem choć
trochę mi szkoda było 42 dni uptime'u. Teraz działa poprawnie jednak
chciałbym wiedzieć jak to się stało, że logowanie lokalne nie było możliwe i
jak tego uniknąć na przyszłość. Próby googlania nie przyniosły odpowiedzi.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/