Ograniczenie dostępu do internetu dla użytkownika.

Autor: Andrzej W. \(usuń __nospam__\) <awa_wp__nospam___at_wp.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 09:25:17 MET

Witam,

Jest mała sieć lokalna, wszystkie komputery pracują pod Windows XP prof.,
dostęp do internetu (NAT) robi Linux.
Chciałbym wyłączyć dostęp do internetu dla konkretnego użytkownika,
zachowując jednak dostęp do sieci lokalnej.
Pierwszy mój pomysł polegał na usuwaniu w skrypcie logowania bramy, ale jest
to nie eleganckie rozwiązanie.
Czy ktoś rozwiązywał już podobny problem?

Pozdrawiam,
Andrzej.

P.S.
Blokada uruchamiania IE wydaje mi się też niezbyt dobrym rozwiązaniem,
użytkownicy bywają bardzo pomysłowi, a IE bywa też wykorzystywany jako
przeglądarka do dokumentacji.