Przeniesienie systemu z PATA na SATA?

Autor: -==- <bajbus_35_at_wyciacto.op.pl>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 17:28:59 MET

Witajcie!

Denerwują mnie już wolne dyski na ATA i chciałbym
przenieść system na SATA ustawionego w RAID 0.
Obecnie pierwszy dysk ma 2 partycję: systemową
o pojemności 10 GB i rozszerzoną z dyskiem logicznym
o pojemności 147 GB. Chcę zakupić dwa dyski 80 GB
SATA i przenieść na nie zawartość powyższego twardziela.
I tu moje pytanie, jak to bezstresowo zrobić?
Ja pomyślałem na razie w ten sposób, żeby do systemu
zainstalować drivery do obsługi SATA i tak "zrobiony"
system wygrać w raz z pozostałą partycją do obrazu.
Następnie zestawić RAID 0 i wrzucić zawartość obrazu na
nowy dysk. Czy to powinno zadziałać?

Ps. Mam pytanko o taki parametr, który się pojawia przy
tworzeniu RAID-u, a mianowicie strip size. Występuje w trzech
wartościach 16, 64, 128. Rozumiem ich działanie na wydajność
RAID-u, ale jakie są minusy zastosowania wartości 128 względem
64? (przypomina mi się zależność między wielkością klastera na dysku
a jego wydajnością, a pojemnością)

Z góry dzięki za odpowiedź!

Acha płyta na której będzie się to działo to AsusP4P800 E Deluxe :)

Pozdrawiam! Bajbus
Bajbus_35(at)op(KROPKA)pl
UIN  5140932 ; Gadu-Gadu 1400168 ; Tlen bajbus37