XP HE stoi na ekranie powitalnym

Autor: JacekM <r.ochudzki_at_interia.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 22:51:13 MET

Witam!!
Poklikałem w goglach na ten temat ale tam naczęsciej wchodzą w temat ASR
(której nie przygotowałem) albo zapomnieć i reinstalować na czysto.
Zdarzyło mi sie to drugi raz ; raz w Prof. teraz w HE na dwóch różnych
kompach . Win startuje, niewazne czy w trybie awaryjnym czy normalnie po
czym zatrzymuje się na ładnym niebieskim ekranie (z logiem Windowsa)
poprzedzajacym ekran zawierajacy możliwych do zalogowania użytkowników.
Kursor jest aktywny, dysk co jakis czas wykazuje się wytężoną pracą.
Zdarza mi się to po raz drugi - tym razem próbuję sie dowiedzieć o co
chodzi.

Co próbowałem:
-Ostatnio znana prawidłowa konfiguracja
-wszystkie tryby awaryjne
- z płyty instalacyjnej : konsola odzyskiwania działa; można dostać się na
dysk po czym wykonać:
 chkds -pokazuje ze nie ma problemów

 fixmbr - nie użyłem jeszcze ze względu na tajemniczy komunikat: "UWAGA
Stwierdzono że ten komputer ma niestandardowy lub nieprawidłowy główny
rekord rozruchowy.
FIXMBR moze uszkodzic tabel partycji......" itd. ale nie przypuszczam aby to
było przyczyną - nie dochodziłby do tego ładnego niebeiskiego ekranu; ale
spróbuje po wykopiowaniu danych przez knoppixa

 fixboot - "Czy na pewneo chcesz zapisac nowy sektor rozruchowy partycji
C:?" -a po co?

-próba instalacji "nakładki" na istniejący system ; instalator nie wykrywa
systemu jako windows(!!!) tylko jakiś inny i ostrzega ze instalowanie wielu
systemów na jednej partycji nie jest zalecane, instalacja w folderze
c:\windows zakończy się utrata danych w Moje dokumenty itp.. (przetrenowane
poprzednio).

NA komputerze jest jedna partycja; a na obudwu kompach z tym przypadkiem był
Norton Antyvirus 2004 z którym były wczesniej problemy ; zaczynem to z tym
wiązać. Na tym z XP HE został usunięty i na jego miejsce avast , ale NAV
zostawia syfu w najdziwniejszych miejscach i mocno "niejawnie działa" ;
jezeli można nazwać to działaniem.

Pozdrawiam
JacekM